خبر

رئیس جمهور: ثبات و امنیت لبنان برای ایران مهم است

رئیس جمهور ایران و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان روز چهارشنبه در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

رئیسی در این دیدار با تاکید بر اینکه پیشرفت، امنیت و آرامش لبنان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، تاکید کرد: لبنان خط مقدم مقاومت و نامی برجسته در خط مقدم جنبش مقاومت است.

وی تصریح کرد: امروز کسانی که فکر می کردند با ابزاری غیر از مقاومت می توانند با رژیم صهیونیستی و حامیان آن مقابله کنند، به اشتباه خود پی برده و رویکرد خود را تغییر می دهند.

وی افزود: لبنان به‌عنوان جبهه مقاومت، بر کل منطقه اثر گذاشت و نشان داد که تنها مقاومت می‌تواند جلوی سبعیت و تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرد.

رئیسی در ادامه وحدت و انسجام را کلیدی ترین موضوع لبنان عنوان و تصریح کرد: تشکیل یک دولت مقتدر و مقتدر در لبنان بسیار راهبردی و مهم است و در این راستا وحدت همه اقوام، مذاهب و گروه ها در لبنان ضروری است. لبنان بسیار تعیین کننده است.»

رئیس جمهور همچنین گفت: امروز اختلاف، سم مهلکی برای منطقه و جنبش مقاومت است.

وی افزود: اتحاد و انسجام راهبرد نهضت مقاومت و تفرقه راهبرد دشمن است و جمهوری اسلامی از هر اقدام و روندی که در راستای تقویت ثبات و امنیت در لبنان باشد حمایت می کند.

رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است القا کند که اوضاع منطقه مطابق میل آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال پیشرفت است، در حالی که عادی سازی روابط با برخی از دولت های منطقه به هیچ وجه امنیت را برای منطقه به همراه ندارد. رژيم صهيونيستي و تشديد نفرت مردم منطقه از اين رژيم.

میقاتی نیز از دیدار با رئیس جمهور ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: دوست داشتم این دیدار در تهران برگزار شود و قطعا به زودی با شما در تهران دیدار خواهم کرد.

وی با بیان اینکه لبنان چیزی جز خیر از ایران ندیده و همواره خواستار بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: روابط دوجانبه با ایران در سطح بسیار خوب و عالی قرار دارد.

کپی با ذکر منبع بلامانع میباشد: مجله کلیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا