خبر

صادرات ماهانه بنزین به 32 میلیون دلار رسید – مجله کلیک

 

صادرات بنزین ماهانه 32 میلیون دلار است

آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران (ایریکا) نشان می‌دهد که ایران در اولین ماه سال جاری (31 اسفند تا 30 فروردین) 116 میلیون لیتر بنزین به ارزش حدود 32 میلیون دلار صادر کرده است.

اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران (ایریکا) نشان می دهد که ایران در اولین ماه سال جاری (31 اسفند تا 30 فروردین) 116 میلیون لیتر بنزین به ارزش حدود 32 میلیون دلار صادر کرده است.

جمهوری اسلامی طی چند سال گذشته نه تنها در تولید بنزین به خودکفایی رسیده بلکه به صادرکننده خالص سوخت استراتژیک نیز تبدیل شده است، اما افزایش چشمگیر مصرف بنزین داخلی در ماه‌های اخیر بار دیگر نگرانی‌ها را در این زمینه برانگیخته است. نیاز به واردات

ایران در فوریه 2019 و پس از افتتاح فاز سوم پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس (PGS) که 120 هزار بشکه به تولید روزانه بنزین کشور اضافه کرد، به صادرکننده خالص بنزین تبدیل شد..

افزایش تولید و صادرات بنزین کشور در حالی اتفاق افتاد که نزدیک به دو سال پیش ایران واردکننده این محصول استراتژیک بود و روزانه بیش از 4.5 میلیون لیتر بنزین ارسال می کرد.

افزایش صادرات کالای مذکور ناشی از افزایش ظرفیت پالایشی کشور است.

بر اساس گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (NIORDC)، ظرف هفت سال گذشته، ظرفیت پالایشی ایران نیز حدود 500 هزار بشکه در روز (بشکه در روز) افزایش یافته است.

ظرفیت پالایشی کشور که در سال 1392 (منتهی به 29 اسفند 1392) به 1.8 میلیون بشکه در روز رسیده بود، به 2.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

در حال حاضر 10 پالایشگاه در کشور وجود دارد که 9 پالایشگاه نفت خام و یک پالایشگاه به طور ویژه برای پالایش میعانات گازی طراحی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا