خبر

قایق های نیروی دریایی سپاه مجهز به فناوری رادارگریز – ایران نیوز

[ad_1]

تهران (ایران) – فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه اعلام کرد که ایران بدنه قایق‌های خود را به فناوری رادارگریز مجهز کرده و در تلاش است از بدنه‌های ساخت داخل استفاده کند.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در حاشیه مراسم اهدای جوایز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه طی 3 سال گذشته 8 تجهیزات نظامی جدید را دیده است، گفت:

تنگسیری یکی از افتخارات نیروی دریایی و سپاه را استفاده از دانش و تولیدات داخلی توسط دانشمندان ایرانی دانست.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ما یک نیروی کاملا استراتژیک است و هر آنچه در سایر نیروها وجود دارد نیز در اختیار ماست، از تانک و مخازن آب گرفته تا هواپیماهای بال ثابت و پهپاد.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه همواره در ارتباط نزدیک و همکاری مستمر با سایر نیروها و یگان‌های نظامی و همچنین وزارت دفاع در تولید سامانه‌ها و تجهیزات بوده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: وقتی رهبر انقلاب اسلامی از فناوری دانش بنیان صحبت می کنند، نیروی دریایی سپاه آن را راهبرد و راهنمای خود می داند.

وی سپس خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش همواره سعی کرده از تجهیزات ساخت شرکت های دانش بنیان استفاده کند.

تنگسیری در خصوص استفاده از تجهیزات داخلی و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان گفت: نیروی دریایی تحت امر خود افتخار می کند که تجهیزات آن توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود.

وی افزود: برخی از پهپادها و کوادکوپترهایی که استفاده می کنیم در واقع توسط شرکت های دانش بنیان ساخته شده است و این دستور مقام معظم رهبری را که فرمودند شرکت های دانش بنیان را فعال تر کنید جلوی چشمان خود قرار داده ایم و افتخار می کنیم که این امر باعث شده است. همیشه در نیروی دریایی انجام می شد.»

تنگسیری با بیان اینکه ایران بدنه قایق‌های خود را به فناوری رادارگریز مجهز کرده و سعی دارد از بدنه‌های ساخت داخل استفاده کند، گفت:

وی همچنین گفت: حضور موثر ایران در منطقه باعث فرار دشمن از خلیج فارس شده است.

وی خاطرنشان کرد: با خروج آمریکایی ها امنیت بیشتری در این منطقه حساس و راهبردی برقرار خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته با حضور خود در منطقه مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده‌اند و منطقه شاهد برخوردهای متعددی از جمله برخورد یک زیردریایی آمریکایی با یک کشتی ژاپنی یا هدف قرار دادن یک تفریحی اماراتی بوده است. کشتی توسط یک کشتی آمریکایی که متاسفانه یک هندی را کشته است.

آمریکایی ها قوانین دریایی و ناوبری را رعایت نمی کنند و به طور کلی حضور آنها در منطقه با آسیب و برهم زدن ثبات و امنیت همراه است.

وی در خصوص الحاق ناو شهید سلیمانی به نیروی دریایی سپاه گفت: امیدواریم در آینده نیروی دریایی این خبر را اعلام کند.

کشتی شهید سلیمانی یک کشتی منحصر به فرد با بدنه سالم است نه یک کاتاماران. ما در حال حاضر بدنه دستی، تریماران و کاتاماران داریم، اما این قایق با بدنه سالمی است، بدنه ای که کاملاً جدید است.

تنگسیری در پایان خاطرنشان کرد: شناور شهید سلیمانی که پس از شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی وارد سازمان شد، یادآور این شهید در اقیانوس ها و حضور همیشگی وی در جمع ملوانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کشتی شهید سلیمانی یک کشتی منحصر به فرد با بدنه سالم است نه یک کاتاماران. ما در حال حاضر بدنه های دستی، تریماران و کاتاماران داریم، اما این قایق با بدنه سالمی است، بدنه ای که کاملاً جدید است.

[ad_2]
Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا