پزشکی

بهترین مواد برای آرتریت پسوریاتیک

[ad_1]

این محصولات در هنگام تماس مفاصل را تسکین می دهند و بیشتر آنها را می توانید در داروخانه محله شما پیدا کنید.

حتی اگر باشی با پشتکار داشتن برنامه درمانی تجویز شده برای مدیریت آرتریت پسوریاتیک (PSA)، درد مفاصل همچنان ممکن است رخ دهد. دو سوم افراد مبتلا به PsA درد مفصلی متوسط ​​تا شدید دارند، به ازای هر مجله آکادمی پوست آمریکا. خوشبختانه، هنگامی که خود را در اواسط شعله ور می بینید، داروهای موضعی می توانند تسکین واقعی را در محل ایجاد کنند و بسیاری از آنها حتی نیازی به نسخه ندارند. پاتریشیا دریپر، داروساز در داروخانه ادواردز در سنترویل، MD، می گوید که آنها حتی می توانند شروع خوبی برای مدیریت درد باشند و احتمالاً شما را از مصرف داروهای خوراکی بازدارند. این خبر خوب است. خبر بد این است که مرتب کردن همه گزینه های موجود در قفسه ها می تواند کمی سخت باشد. بنابراین با کمک متخصصان، ما در حال بررسی داروهای موضعی برای درد PsA هستیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است.

چه موقعیت هایی برای PsA نیاز به موضوعات دارند؟

قبل از اینکه سبد خرید خود را با لوله‌های پماد و جعبه‌های چسبنده پر کنید، باید بدانید که هر داروی موضعی برای همه افراد مبتلا به PsA بی‌خطر یا مؤثر نیست. قانون کلی در اینجا این است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. در مورد درد خود به آنها بگویید و آنها می توانند مواد موضعی را پیشنهاد کنند که ممکن است برای درد یا سفتی شما موثر باشد. آنها همچنین می توانند در مورد عوارض جانبی بالقوه هر ماده موضعی جدیدی که قصد امتحان کردن آن را دارید صحبت کنند و می توانند آنها را با داروهای دیگری که برای مدیریت PsA یا سایر بیماری های خود مصرف می کنید ارجاع دهند تا مطمئن شوند که همه تداخلات بالقوه ایمن هستند. سپس با بیمه خود چک کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است از طریق نسخه تحت پوشش قرار گیرد. حالا بیایید به بررسی محصولات بپردازیم.

چه چیزی به عنوان یک داروی ضد درد موضعی به حساب می آید؟

مواد موضعی به صورت تکه‌ها، ژل‌ها، اسپری‌ها یا کرم‌ها می‌آیند اما همه آنها به یک شکل عمل می‌کنند: با ارائه درمان از طریق پوست. دراپر می‌گوید: «بیشتر مسکن‌های موضعی که برای تسکین درد آرتریت پسوریاتیک فروخته می‌شوند در یکی از سه دسته قرار می‌گیرند: ضد تحریک‌کننده‌ها، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، یا محصولات لیدوکائین. بیایید این دسته بندی ها را بررسی کنیم و برخی از محصولاتی را که ارزش امتحان کردن را دارند فهرست کنیم.

ضد تحریک کننده ها

به گفته دراپر، مواد موضعی حاوی مواد ضد تحریک اغلب برای دردهای عصبی استفاده می‌شوند، اما نشان داده شده است که آنها درد مفاصل را نیز تسکین می‌دهند. او توضیح می دهد: «مواد ضد تحریک با منحرف کردن حواس شما از درد کار می کنند. مواد فعال در این مواد موضعی ممکن است شامل منتول و کافور باشد که احساس گرما یا سرما ایجاد می کند که می تواند به طور موقت بر توانایی شما برای احساس درد مفاصل غلبه کند. مومیایی ببر نمونه ای از یک ماده ضد تحریک حاوی منتول برای درد مفاصل است.

همچنین ممکن است ماده فعال کپسایسین را در برخی از مواد موضعی مشاهده کنید، که یک ترکیب طبیعی در فلفل چیلی است که به آنها حرارت می دهد. به نظر می رسد کپسایسین نه تنها باعث گرما می شود بلکه می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی نیز عمل کند. فقط به دلیل موضعی بودن داروها به این معنی نیست که آنها عاری از عوارض جانبی هستند. از آنجایی که سوزش پوست شایع ترین عارضه جانبی است، بهتر است ابتدا مقدار کمی از آن را بمالید تا ببینید آیا با پوست شما خوب بازی می کند یا خیر. دراپر اکیداً توصیه می‌کند که هر موضعی که انتخاب می‌کنید، بلافاصله پس از استفاده از درمان، دست‌های خود را بشویید. او می‌گوید: «این امر به‌ویژه در مورد داروهای ضد تحریکی که اگر چشم‌ها یا سایر نواحی ظریف بدن شما را لمس کنند، می‌توانند بسیار دردناک و مضر باشند، صادق است.

محصولاتی که باید امتحان کنید: Tiger Balm 9.99 دلار در آمازون; Capzasin-P 9.87 دلار در Walmart. Zostrix 9.99 دلار در Rite Aid

NSAID ها

NSAID های موضعی اثرات ضد التهابی خفیفی دارند و هم به صورت نسخه و هم به صورت OTC در دسترس هستند. دراپر می‌گوید: «یکی از زیبایی‌های NSAID‌های موضعی این است که می‌توان آنها را مستقیماً روی پوست در محل درد مالیده و از تحریک احتمالی معده جلوگیری کرد. و تحقیقات از تسکین یک NSAID موضعی حمایت می کند. نویسندگان یک بررسی منتشر شده در سمینار آرتریت و روماتیسم گزارش شده است، “NSAID های موضعی اثر متوسطی بر تسکین درد دارند، با اثربخشی مشابه NSAID های خوراکی، با مزیت نسبت ریسک به فایده بهتر.”

واکنش‌های آلرژیک ممکن است با NSAID‌های موضعی اتفاق بیفتد و آسیب کبدی نیز ممکن است رخ دهد، به‌ویژه اگر از سایر محصولات حاوی NSAID استفاده می‌کنید، بنابراین ایده خوبی است که قبل از امتحان یک محصول جدید در این دسته از پزشک خود سوال کنید.

محصولاتی که باید امتحان کنید: Voltaren 6.49 دلار در CVS; Bengay 7.37 دلار در Walmart; Icy Hot 6.99 دلار در Walgreen’s

محصولات لیدوکائین

دراپر می‌گوید محصولات لیدوکائین به‌عنوان بی‌حس کننده موضعی عمل می‌کنند و به‌صورت OTC و با نسخه به‌صورت چسب‌ها، کرم‌ها و پمادها در دسترس هستند. او می‌گوید: «وصله‌ها محبوب‌ترین هستند، اما در عین حال کمترین پوشش را در بسیاری از طرح‌های بیمه دارند. بر اساس تحقیقات، به نظر می رسد که آنها برای برخی از داروهای خوراکی برای درد مفاصل نیز موثر هستند. در یک مطالعه سر به سر منتشر شده در درمان بالینیمحققان دریافتند که درد آرتروز زانو با داروی NSAID خوراکی Celebrex در مقایسه با چسب لیدوکائین پس از شش هفته تفاوت معنی‌داری ندارد. توجه داشته باشید که لیدوکائین می تواند باعث واکنش های آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش یا کهیر، تورم صورت، لب ها یا زبان شود.

محصولاتی که باید امتحان کنید: پچ سرد و گرم 9.99 دلار در CVS

موضوعات ترکیبی

برخی از مسکن های موضعی حاوی ترکیبی از مواد فعال هستند. به عنوان مثال، Bengay حاوی کافور، منتول، و متیل سالیسیلات (در میان دیگران) است. پزشک شما همچنین ممکن است درخواست کند ترکیب خاصی از مواد فعال را در یک داروی موضعی توسط داروساز شما مخلوط کند. دراپر به عنوان یک داروساز ترکیبی، هشت ماده فعال مختلف را به درخواست پزشک برای درمان مفاصل درد در یک کرم یا ژل مخلوط کرده است.

محصولاتی که باید امتحان کنید: Bengay 10.49 دلار در Walgreen’s وصله می کند

مواد موضعی برای پوست دردناک را فراموش نکنید

مشکلات پوستی مربوط به پسوریازیس اغلب در مورد PsA مقدم بر مشکلات مفصلی است و خوشبختانه، بسیاری از مواد موضعی به طور خاص برای مشکلات پوستی دردناک طراحی شده‌اند. به گفته دکتر کریستوفر سید، استادیار پوست در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل: «در حالی که درد شایع ترین شکایت پوستی در پسوریازیس نیست، مناطق خاصی مانند کف دست، کف پا یا اندام تناسلی می توانند در معرض ترک خوردگی پوست و درد قابل توجه باشد.» دکتر سید توضیح می‌دهد که پسوریازیس که در چین‌های پوست، مانند چین‌های کشاله ران یا زیر سینه‌ها ظاهر می‌شود، نیز می‌تواند دردناک باشد، اگر رطوبت و اصطکاک در آن نواحی منجر به تخریب پوست شود.

یک نکته احتیاطی: دکتر سید می گوید: پوست دردناک می تواند شما را نسبت به داروهای موضعی حساس تر کند. او می‌گوید: «پمادها (با پایه‌ای از ژل نفتی) معمولاً کمترین احتمال ایجاد گزش را هنگام استفاده در نواحی حساس دارند و برای بهبود سریع‌تر پوست بهتر عمل می‌کنند. استروئیدهای موضعی قوی مانند کلوبتازول اغلب برای بیشتر این نواحی در کوتاه مدت برای تسریع بهبودی بهترین هستند و پس از بهبود پوست می توان از اشکال ملایم تر استفاده کرد.

محصولاتی که باید امتحان کنید: کرم کلوبتازول با نسخه در دسترس است – قیمت آن متفاوت خواهد بود.

خط پایین

مسکن های موضعی OTC بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. کدام یک برای شما مناسب است؟ پزشک یا داروساز شما باید محل شروع شما باشد، به خصوص اگر در حال حاضر مسکن های خوراکی مصرف می کنید، زیرا احتمال تداخل داروها وجود دارد. و هنگام انتخاب یک داروی موضعی، پوست دردناک یا باز همیشه باید مورد توجه قرار گیرد. برنامه مهر شناسایی بنیاد ملی پسوریازیس، محصولات بدون نسخه را برجسته می کند که هدف آن غیر تحریک کننده و ایمن بودن برای افراد مبتلا به پسوریازیس و PSA است. ممکن است برای یافتن چیزی که کار می کند به آزمون و خطا نیاز باشد، اما یافتن روال تسکین درد شما ارزش تلاش را دارد.

تریسی داونپورت، Ph.D.

با نویسنده ما آشنا شوید

تریسی داونپورت، Ph.D.

داونپورت موسس Tracyshealthyliving.com است. او با استفاده از آخرین تحقیقات علمی، به مردم کمک می کند تا سالم ترین زندگی خود را از طریق مربیگری فردی، گفتگوهای شرکتی و به اشتراک گذاری بیش از 1000 مورد مرتبط با سلامت داشته باشند.

[ad_2]
Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا