پزشکی

دروغ های نادرست در مورد هیدرادنیت چرکی

[ad_1]

اطلاعات نادرست یکی از بزرگترین دلایلی است که مردم برای درمان HS به دنبال کمک نیستند. وقت آن است که حقیقت را بگوییم!

هیدرادنیت چرکی (HS)، یک بیماری التهابی مزمن پوستی، ننگ زیادی را به همراه دارد – که بیشتر آنها بر اساس افسانه‌های کامل و کامل در مورد این بیماری است (آیا شنیده‌اید که ناشی از دوش نگرفتن کافی است؟). این یک مشکل بزرگ است، زیرا این انگ باعث می شود افراد کمتر در مورد وضعیت خود صحبت کنند یا از پزشک خود کمک بگیرند. علاوه بر این، طبق مطالعه ای که در JAMA پوست.

و از آنجایی که این وضعیت 1٪ تا 4٪ از بزرگسالان در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد، طبق کلینیک کلیولند، بسیاری از مردم سنگینی این باورهای غلط را احساس می کنند. بنابراین، ما با کارشناسان صحبت کردیم تا برخی از مضرترین افسانه‌های مربوط به HS را از بین ببریم و شما را با حقایق مسلح کنیم تا از خودتان حمایت کنید تا با این وضعیت خوب زندگی کنید.

HS چیست؟

قبل از شروع به شکستن باورهای نادرست، اجازه دهید در همان صفحه در مورد آنچه که در واقع HS است صحبت کنیم.

دکتر لورن اورنشتاین، استادیار بخش پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه اموری در آتلانتا، GA، توضیح می‌دهد: «HS یک بیماری پوستی التهابی مزمن است که می‌تواند یک بیماری سیستمیک نیز باشد». به گفته او، علائم ممکن است ابتدا به صورت برجستگی های دردناکی ظاهر شوند که در نواحی خاصی که مو رشد می کند، مانند زیر بغل، کشاله ران یا باسن رخ می دهد. این برجستگی‌ها گاهی اوقات می‌توانند باعث ایجاد آبسه یا زخم‌هایی شوند که پس از بهبودی مجدداً بازمی‌گردند و منجر به ایجاد اسکار و چیزی که به آن «تونل زدن» در زیر پوست می‌گویند، می‌شود.

دکتر اورنشتاین می‌گوید: «این وضعیت نیاز به درمان و مدیریت مداوم دارد، اغلب در طول سال‌ها».

استیو داولوی، MD، دانشیار و مدیر برنامه درماتولوژی وین ایالتی در دیربورن، MI، توضیح می دهد که متأسفانه، ایده های نادرست زیادی در مورد این وضعیت وجود دارد – تا حدی به این دلیل که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این تصورات غلط را داشته اند و آنها را با بیماران در طول سال ها به اشتراک گذاشته اند. اگرچه زمان و تحقیق به ما کمک کرده است تا بهتر بفهمیم HS چگونه کار می‌کند، اطلاعات بد هنوز به دلیل تاخیر در به‌روزرسانی دانش خود در برخی از ارائه‌دهندگان وجود دارد. “این به این انگ کمک می کند زیرا یک متخصص مورد اعتماد اکنون اطلاعاتی را به بیمار گفته است که صحیح نیست. این می تواند منجر به شرم و خجالت شود که هر دو مشکل اصلی برای بیماران مبتلا به HS هستند. سپس این دروغ ها به صورت آنلاین و دهان به دهان در خارج از جامعه پزشکی تداوم می یابد.

دکتر داولوی می‌گوید، اما از طریق آموزش، می‌توانیم این افسانه‌ها را کنار بگذاریم – که پس از آن می‌تواند به کاهش استرس غیرضروری برای افرادی که با این شرایط چالش‌برانگیز زندگی می‌کنند کمک کند. به خواندن ادامه دهید تا رایج ترین و کاملاً نادرست ترین افسانه ها در مورد HS را بیاموزید.

دروغ شماره 1: HS مسری است

بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که HS یک بیماری مسری است، به این معنی که می تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. حتی برخی افراد به اشتباه فکر می کنند که این یک بیماری مقاربتی است که در ناحیه کشاله ران ایجاد می شود. این می تواند باعث شود که افراد از داشتن این شرایط احساس شرم و خجالت بیشتری داشته باشند و از اینکه دیگران آنها را دریابند و قضاوت کنند می ترسند.

واقعیت؟ HS است نه در واقع یک عفونت است، حتی اگر ممکن است شبیه یک عفونت باشد – همان بخشی از سیستم ایمنی بدن شما که با عفونت ها مبارزه می کند عامل التهاب است. دکتر Daveluy به ما اطمینان می دهد: “اما این مسری نیست و شما نمی توانید آن را از کسی بگیرید.”

دروغ شماره 2: بهداشت ضعیف باعث HS می شود

بسیاری از مردم فکر می کنند که از آنجایی که HS در مناطقی که تمایل به تعریق دارند (مانند زیر بغل) رخ می دهد، این بیماری باید به دلیل عدم شستشوی کافی یا به طور کلی رعایت بهداشت مناسب باشد. اما اینطور نیست، دکتر داولوی می گوید: “این یک افسانه رایج است که باعث می شود بیماران احساس شرم زیادی کنند، اما HS به هیچ وجه به بهداشت مربوط نمی شود.”

اصلاً این افسانه از کجا آمده است؟ این به درک گذشته (نادرست) از چگونگی توسعه HS مربوط می شود. دکتر اورنشتاین می‌گوید: «قبلاً فکر می‌کردیم HS یک بیماری غدد عرق است، اما اینطور نیست—بیشتر مشکلی است که از فولیکول‌های مو شروع می‌شود.

در واقع، ما هنوز کاملاً روشن نیستیم که چه چیزی باعث می‌شود برخی از افراد به HS مبتلا شوند – اگرچه محققان برای کشف این موضوع سخت کار می‌کنند. دکتر Daveluy می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که فولیکول‌های مو مسدود می‌شوند و التهاب (از واکنش ایمنی) هر دو در اوایل دوره بیماری اتفاق می‌افتند، بنابراین احتمال دارد افرادی که HS دریافت می‌کنند چیز متفاوتی در مورد فولیکول‌های مو داشته باشند. ما همچنین می دانیم که باکتری هایی که روی پوست زندگی می کنند در بیماران HS متفاوت است، اما نمی دانیم چرا.

دروغ شماره 3: HS فقط زنان را تحت تأثیر قرار می دهد

افسانه دیگر در مورد HS این است که فقط زنان به این بیماری مبتلا می شوند. دکتر داولوی می گوید، اما این درست نیست. در حالی که HS در زنان شایع تر است، 25 درصد از بیماران مرد هستند.

به گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) مشخص نیست که چرا زنان بیشتر از مردان به HS مبتلا می شوند، اما یک نظریه نشان می دهد که ممکن است به هورمون ها مرتبط باشد. به همین دلیل است که HS به ندرت قبل از بلوغ در فردی ایجاد می شود و در دوران بارداری و بعد از یائسگی شدت کمتری دارد.

اما مردان نیز مطمئناً می توانند HS داشته باشند و می تواند به همان اندازه شدید باشد.

دروغ شماره 4: اضافه وزن باعث HS می شود

در حالی که مطالعاتی وجود دارد که ارتباط بین HS و وزن را نشان داده است، هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند اضافه وزن در واقع وجود دارد. علل دکتر داولوی می گوید HS. ما می دانیم که افراد مبتلا به HS بیشتر در معرض اضافه وزن یا چاقی هستند و افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به HS هستند. برخی از مطالعات نشان داده اند که کاهش وزن می تواند منجر به بهبود HS برای برخی از بیماران شود، اما برای برخی دیگر کمکی نمی کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه در Acta Dermato-Venereologica دریافت که کاهش وزن بیش از 15 درصد با کاهش قابل توجهی در شدت علائم HS همراه است (که منطقی است، زیرا آبسه HS می تواند در مکان هایی مانند چین های شکم و زیر سینه ها شکل بگیرد، جایی که گوشت به گوشت ساییده می شود – بنابراین کمتر چین های پوستی که دارید، علائم کمتری ممکن است تجربه کنید). اما تضمینی نیست.

اساساً نوعی رابطه وجود دارد، اما لزوماً رابطه علت و معلولی نیست. که ما را به اسطوره بعدی می برد…

دروغ شماره 5: اچ اس تقصیر شماست

نکته اصلی این است که HS چیزی نیست که شما بتوانید از دریافت آن جلوگیری کنید. دکتر اورنشتاین تاکید می کند: “من فکر می کنم مهم ترین پیام به بیماران این است که این تقصیر شما نیست.” “این ناشی از کاری نیست که شما انجام دادید.”

ننگ و سوء تفاهم‌های پیرامون HS می‌تواند باعث شود که شما احساس انزوا، سرزنش یا شرمساری کنید، اما HS هیچ ربطی به شخصیت یا شخصیت شما ندارد. و با هم، می توانیم به شکستن ننگ های مضر پیرامون این وضعیت ادامه دهیم.

من بیماران را تشویق می‌کنم تا خود را با دانش در مورد این بیماری مسلح کنند و سپس سعی کنند راحت باشند و آماده استفاده از آن برای آموزش افراد دیگر باشند – که اغلب با عزیزان و افرادی که به آنها اعتماد دارند شروع می‌شود، اما ممکن است حتی به ارائه‌دهندگان پزشکی که انجام می‌دهند نیز گسترش یابد. دکتر اورنشتاین می‌گوید: «درباره بیماری چیزهای زیادی نمی‌دانم».

مهمتر از همه، بدانید که شما تنها نیستید – و شما مستحق مراقبت پزشکی از جانب پزشکی هستید که حقایق مربوط به HS را می داند.

دکتر Daveluy می‌گوید: «پیدا کردن یک پزشک یا حتی متخصص پوست که درک قوی از بیماری داشته باشد، دشوار است، اما تسلیم نشوید.

لارا دسانتو

با نویسنده ما آشنا شوید

لارا دسانتو

لارا یک نویسنده سلامت، هنردرمانگر آگاه از تروما، و یک درمانگر ازدواج و خانواده است که در لس آنجلس مشغول به کار است. او همچنین یک ویرایشگر دیجیتال سابق برای HealthCentral است که سلامت جنسی، Digestive را پوشش می دهد

[ad_2]
Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا