خبر

رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل: ایران قاطعانه مصمم به حل مسئله هسته ای است

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تهران در مذاکرات جدی رفع تحریم ها نشان داده است که مصمم است در صورت تضمین منافع ملت ایران، موضوع هسته ای را عادلانه حل کند.

رئیس‌جمهور رئیسی بر مخالفت ایران با سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد و گفت: این سلاح جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

وی همچنین به فتوای رهبر ایران اشاره کرد که آن نیز یک فرمان دولتی است و تولید و ذخیره سازی سلاح هسته ای را ممنوع کرده است.

رئیسی به استانداردهای دوگانه کشورهای مسلح هسته ای اشاره کرد و گفت: دولت هایی که ادعا می کنند مخالف اشاعه هسته ای هستند، به تولید سلاح اتمی ادامه داده و از سلاح های کشتار جمعی استفاده کرده و به رژیم صهیونیستی هدیه داده اند.

رئیس جمهور افزود: این در حالی است که کشورهایی که به تعهدات خود پایبند بوده اند از حقوق خود در NPT محروم هستند.

رئیسی در جای دیگر از وضعیت اسفبار فلسطینیان سخن گفت و گفت: مردم فلسطین مظلوم ترین مردم جهان و رژیم صهیونیستی ظالم ترین رژیم در تاریخ معاصر هستند.

وی غزه را بزرگ ترین زندان روی زمین توصیف کرد و ادامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین توسط صهیونیست ها را محکوم کرد.

رئیسی سپس یکجانبه گرایی را عامل توسعه نیافتگی برخی کشورها دانست و افزود: آمریکا نمی تواند کشورهایی را بپذیرد که روی پای خود بایستند.

رئیس جمهور با این حال خاطرنشان کرد که متحدان ایالات متحده وضعیت بهتری ندارند و گفت که سفرهای نظامی به غرب آسیا هیچ تفاوتی با گسترش ناتو به شرق ندارد.

وی در ادامه به نقش ایران در مبارزه با تروریسم پرداخت. رئیس جمهور با بیان اینکه ایران اهمیتی ندارد داعش را چه کسی ساخته است، تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که تصمیم آمریکا از آن سوی جهان برای ترسیم مجدد نقشه کشورهای منطقه به قیمت جان صدها هزار انسان بی گناه از جمله زنان و کودکان تمام شد اما ایران این پروژه را متوقف کرد. و سپس آن را به عقب برگرداند.

رئیس جمهور سپس از فرمانده ترور شده سپاه قدس ایران به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم که گروه تروریستی داعش را نابود کرد تقدیر کرد.

وی گفت: سردار سلیمانی در راه آزادی ملت های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا نام وی را به عنوان عامل این جنایت در تاریخ ثبت کرد.

رئیس‌جمهور رئیسی گفت که بررسی عادلانه جنایت رئیس‌جمهور سابق آمریکا خدمتی به بشریت است.

وی خاطرنشان کرد که ایران برای پیگرد قانونی کسانی که سردار سلیمانی را به قتل رساندند، از طریق مجاری قانونی ادامه خواهد داد.

کپی با ذکر منبع بلامانع میباشد: مجله کلیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا