پزشکی

نشانه هایی که نشان می دهد هیپوگلیسمی دارید

[ad_1]

سطح پایین قند خون همیشه به راحتی قابل تشخیص نیست. در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید.

در طول یک معمولی در روز، سطح قند خون شما به طور طبیعی بسته به عوامل مختلفی از جمله انتخاب غذا، میزان ورزش (یا ورزش نکردن)، داروهایی که مصرف می کنید، الگوهای غذایی و استرس در زندگی شما متفاوت خواهد بود. اما اگر قند خون شما خیلی پایین بیاید و درمان نشود، می تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. نامی برای آن وجود دارد: هیپوگلیسمی به حالتی گفته می‌شود که در آن سطح گلوکز خون شما به حدی پایین می‌آید که اگر برای بالا بردن آن به سطح طبیعی اقدام نکنید، ممکن است سلامت شما در خطر باشد. در اینجا آنچه باید در مورد این وضعیت دشوار بدانید – و چگونگی تشخیص علائم قبل از جدی شدن همه چیز آورده شده است.

قند خون چگونه کار می کند

هنگامی که بدن ما کربوهیدرات های غذایی را که می خوریم هضم می کند، به گلوکز تجزیه می شود و سپس در جریان خون آزاد می شود. در همین حال، لوزالمعده شما انسولین ترشح می‌کند که به انتقال گلوکز از خون به سلول‌ها کمک می‌کند تا از آن برای انرژی استفاده شود (یا ذخیره شود). وقتی دیابت دارید، لوزالمعده انسولین کافی برای انتقال گلوکز تولید نمی کند، بنابراین گلوکز اضافی در جریان خون باقی می ماند. این می تواند باعث بیماری های طولانی مدت مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و از دست دادن بینایی شود. اما از طریق ترکیبی از تغذیه و دارو، می توانید قند خون خود را کنترل کرده و خطر عوارض مرتبط با دیابت را به حداقل برسانید.

انواع هیپوگلیسمی

دو نوع اصلی هیپوگلیسمی وجود دارد: واکنشی و ناشتا. هیپوگلیسمی واکنشی گلوکز خون پایین است که بعد از خوردن یک وعده غذایی (معمولاً در عرض چهار ساعت پس از خوردن غذا) رخ می دهد. هیپوگلیسمی ناشتا زمانی رخ می دهد که معده خالی است (مانند اول صبح، بین غذا یا بعد از ورزش). عوامل متعددی وجود دارد که باعث ایجاد هیپوگلیسمی می شود، از جمله مصرف ناکافی کربوهیدرات، فاصله زیاد بین وعده های غذایی و میان وعده ها، افزایش فعالیت بدنی، الکل، داروها، روش های جراحی و بیماری. اگر فکر می کنید که واکنش هیپوگلیسمی دارید، مهم است که اقدام کنید.

تشخیص هیپوگلیسمی پرچم قرمز

بخش مشکل این است که هیپوگلیسمی ممکن است برای همه متفاوت به نظر برسد. کریستین مک کینی، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه و مدرس گواهی دیابت در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، MD، می گوید: «شما احتمالاً تعریف هیپوگلیسمی را به عنوان قند خون زیر 70 میلی گرم در دسی لیتر شنیده اید. اما تعریف هیپوگلیسمی بر روی مقدار گلوکز می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد. در عوض، مک‌کینی می‌گوید، هیپوگلیسمی می‌تواند بر اساس کنترل قند خون شما بسیار فردی باشد. برای مثال، اگر گلوکز خون شما در 300 باشد و به 100 کاهش یابد، ممکن است علائم هیپوگلیسمی را احساس کنید. به همین دلیل، اگر فکر می کنید که واکنش هیپوگلیسمی دارید، مهم است که سریع عمل کنید.

علائم قند خون پایین

در حالی که واکنش هر فرد به قند خون پایین ممکن است متفاوت باشد، علائم معمولاً شامل یک یا چند مورد از علائم زیر است:

  • احساس لرزش، اضطراب یا عصبی بودن

  • احساس سبکی سر، سرگیجه یا غش

  • گرسنگی شدید؛ لرز، عرق کردن، و احساس خفگی

  • ضربان قلب تند

  • سردرگمی یا دست و پا چلفتی

  • عصبانیت، تحریک پذیری یا سردرد

  • عصبی بودن یا اضطراب

  • خواب آلودگی، ضعف و کمبود انرژی

  • از دست دادن رنگ از پوست

  • سوزن سوزن شدن یا بی حسی در دهان یا صورت

مک‌کینی توصیه می‌کند: «اگر هر یک از این علائم را احساس کردید، فوراً قند خون خود را آزمایش کنید و بدانید که چگونه درمان مناسب را انجام دهید. با تیم پزشکی خود صحبت کنید و محدوده توصیه شده گلوکز خون خود را بدانید. اگر نمی توانید قند خون خود را بررسی کنید، باید فرض کنید که ممکن است پایین باشد و برای جلوگیری از خطر واکنش شدیدتر هیپوگلیسمی، از جمله از دست دادن هماهنگی، تاری یا اختلال دید، از دست دادن هوشیاری یا تشنج، به پزشک مراجعه کنید. .

نحوه درمان هیپوگلیسمی

برای کمک به تثبیت سطح قند خون، انجمن دیابت آمریکا قانون 15-15 را توصیه می کند: 15 گرم کربوهیدرات مصرف کنید، 15 دقیقه صبر کنید، سطح گلوکز خون را مجددا بررسی کنید و در صورت لزوم تکرار کنید تا زمانی که گلوکز خون در محدوده طبیعی باشد. نمونه هایی از کربوهیدرات های سریع هضم عبارتند از 1 قاشق غذاخوری عسل، شکر یا شربت ذرت. نصف فنجان آب میوه یا نوشابه معمولی؛ 5-6 قطعه آب نبات سفت یا لوبیا ژله ای؛ چهار قرص گلوکز؛ یا لوله های ژل انرژی. هنگامی که سطح آن نرمال شد، باید یک وعده غذایی یا میان وعده بخورید تا از واکنش هیپوگلیسمی دیگری جلوگیری کنید.

چگونه از هیپوگلیسمی جلوگیری کنیم

هیپوگلیسمی می تواند بسته به فرد متفاوت به نظر برسد. کلی مک گراث، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی VA در بالتیمور، MD می گوید: علائم می تواند شامل زمان پاسخ آهسته، احساس «مه آلود» یا سبکی سر، گرسنگی، حالت تهوع، تحریک پذیری یا اضطراب باشد. برخی از افراد ممکن است احساس ضعف یا سوزن سوزن شدن لب ها یا زبان داشته باشند. برای جلوگیری از این امر، قند خون خود را به طور منظم چک کنید و مصرف کربوهیدرات را در طول روز حفظ کنید. داروها را طبق تجویز مصرف کنید و به طور منظم با تیم مراقبت های بهداشتی خود در ارتباط باشید تا در صورت نیاز تنظیمات دارویی انجام شود.

مک گراث می گوید مصرف ناهماهنگ کربوهیدرات و کنترل ضعیف قند خون می تواند منجر به اختلالات خواب شود، از جمله بیدار شدن با علائمی مانند لرزش و اضطراب. او می افزاید: «هیپرگلیسمی همچنین می تواند منجر به بیداری شبانه با فوریت ادرار شود – این یکی از راه های بدن برای خارج کردن قند اضافی از جریان خون است. اگر هر یک از این علائم را دارید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا سایر بیماری های مزمن و کودکان بسیار خردسال مبتلا به دیابت، بیشترین خطر را برای واکنش های هیپوگلیسمی دارند. اما هر کسی ممکن است دچار هیپوگلیسمی شود – و تقریباً همه می توانند با موفقیت برای آن درمان شوند. نکته کلیدی: شناخت زودهنگام علائم این بیماری و داشتن برنامه ای برای مدیریت آنها، بنابراین می توانید از پیشرفت به یک واکنش شدیدتر جلوگیری کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

کارمن رابرتز، ام اس، RD، LDN

با نویسنده ما آشنا شوید

کارمن رابرتز، ام اس، RD، LDN

کارمن یک متخصص تغذیه ثبت شده است. او علاوه بر نوشتن برای HealthCentral، کار خود را با کار در Johns Hopkins گذرانده است و همچنین یک مدرس دانشکده کمکی برای کالج Excelsior است. کارمن بیش از 20 سال از

[ad_2]
Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا