سفر

بهترین آژانس های مسافربری

آژانس‌های مسافرتی موفق مهارت‌های سازمانی و مهارت‌های مردمی عالی دارند. این آژانس‌ها دارای خصوصیات مختلفی هستند که ما در این مقاله برخی از آن‌ها را عنوان می‌کنیم.

1. آن‌ها بسیار سازمان یافته هستند

آژانس‌های مسافرتی برنامه‌ریزان خوبی هستند. برای آن‌ها فوت و فن تماس‌ها، رزروها و ارتباطات یک کار  روزمره و تثبیت کننده است. مسئولیت‌های آن‌ها شامل ترتیب پروازها، پردازش پرداخت‌ها، تأمین امنیت محل اقامت، مذاکره در مورد معاملات، ارسال بلیط و مشاوره به مشتریان است. نیازی به گفتن نیست که آژانس‌های مسافرتی باید بتوانند چند کار را با هم انجام دهند.

2.چشم ‌انداز دارند

آژانس‌های مسافرتی نه تنها باید آموزش‌های اداری لازم را داشته باشند، بلکه باید چشم انداز وسیعی نیز باشند. برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات فوق العاده نیاز به یک ذهن الهام بخش دارد. یک آژانس مسافرتی باید وقت بگذارد تا بفهمد مشتری از سفرش چه می‌خواهد و سپس پایه و اساس یک تجربه فراموش‌نشدنی را  برایش ایجاد کند. تجسم تجربه مورد نظر مشتری برای برنامه‌ریزی خوب برای او ضروری است.

3.مهارت های مردمی بالایی دارند

آژانس‌های مسافرتی در مهارت‌های ارتباطی عالی هستند و توانایی الهام بخشیدن و تأثیرگذاری بر مردم را دارند. بخش بزرگی از کار آن‌ها شامل ملاقات با افراد مختلف است که این مهم نیاز به تطبیق پذیری دارد. این به آن معنا است که در این شغل یکنواخت شدن تعریفی ندارد. همچنین به این معنی است که آن‌ها باید تا اندازه‌ای از تحمل و توانایی مقابله با انتظارات غیر واقعی مشتریان خاص هم برخوردار باشند. در نهایت آژانس‌های مسافرتی، فروشندگان با استعدادی هستند که می‌توانند بهترین اعتبار را از مشتریان خود دریافت کنند و این کار را با اشتیاق انجام دهند.

4.آن‌ها خود آغازگرند

آژانس‌های مسافرتی که واقعاً در این صنعت پیشرفت می‌کنند، با انگیزه‌ زیاد، خودآگاه و خودجوش هستند. به عنوان یک آژانس مسافرتی، شما این فرصت را دارید که با پیدا کردن یک بازار خاص برای مشتری‌های خاص در آن پایگاه معتبر و متخصص شوید.

اگر می‌خواهید یک آژانس مسافرتی مستقل باشید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید جایگاه خود را پیدا کنید. یک موقعیت مناسب می‌تواند حتی بازار کوچکتری باشد که به آن علاقه دارید یا تجربه قابل توجهی در آن دارید، به عنوان مثال: کویرگردی در مرکز ایران. به عنوان یک آژانس مسافرتی مجرب و مستقل، می‌توانید ایده خود را به صورت آنلاین ارائه دهید، بسته‌های خود را ارائه دهید و در یک صنعت رقابتی متمایز ظاهر شوید. در این محیط، باید بر مهارت‌های شبکه خود تمرکز کنید و یک استراتژی بازاریابی رقابتی ایجاد کنید.

5.آن‌ها به واسطه اینترنت هوشمند عمل می‌کنند

آژانس‌های مسافرتی، بی‌حد و حصر دارند با منابع و اطلاعات سفر آنلاین رقابت می‌کنند، بنابراین بهترین کار برای آن‌ها این است که از اتفاقات آنلاین مطلع باشند. هنگامی که در یک آژانس کار می‌کنید، اکثر مشتریان شما قبلاً در مورد مکان‌هایی که می‌خواهند بازدید کنند تحقیق کرده‌اند و گزینه‌های سفر و اقامت را بررسی کرده‌اند. دانستن این‌که آن مکان‌ها و گزینه‌ها از قبل چیست، فوراً شما را در جایگاه برتری در نظر مشتری قرار می‌دهد. البته که این دانش و آگاهی برای همه افراد مهم و کاربردی‌ است.

به عنوان یک آژانس مسافرتی مستقل، باید به صورت آنلاین تمرین و مهارت داشته باشید، در مورد گزینه‌های سفر تحقیق کنید، در جریان معاملات فعلی قرار بگیرید، از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، شبکه سازی کنید و به طور مداوم تبلیغ کار خود را بکنید و حضور آنلاین خود را تقویت کنید و در عین حال از رقبای خود در صنعت آگاه باشید.

6.آن‌ها ذاتاً کاوشگر هستند

حس ذاتی ماجراجویی برای این شغل حیاتی است. آژانس‌های مسافرتی دوست دارند دنیا را چه به صورت فیزیکی و چه آنلاین کشف بکنند. البته با یک شغل اداری، فرصت‌های سفر محدود است و مقرون به صرفه بودن مسئله دیگر آن است. آژانس‌های مسافرتی مستقل به ویژه باید سعی کنند تا آنجا که می‌توانند جهان را کشف کنند. برنامه‌ریزی سفر به مکانی که به طور مستقیم تجربه کرده‌اید به خدمات شما اصالت و ارزش خاصی می‌بخشد.

بهترین آژانس‌های هواپیمایی ایران کدام‌اند؟

واقعیت این است که برای یافتن آژانس مسافرتی درجه یک مراحلی را باید گذراند. باید دید که منظورمان از بهترین، بهترین در چه زمینه‌ای و از چه نظر است؟ پس ابتدا باید درباره خدمات آژانس منتخب خود به اندازه کافی تحقیق کرد و فهرست تورهای داخلی و خارجی آن‌ها را بررسی کرد و نظر مشتریان و مسافران قبلی را جویا شد و آن وقت تصمیم نهایی را گرفت.

بهترین آژانس‌های هواپیمایی ایران کدام‌اند؟

با توجه به رقابت بالا و تنوع خدمات گردشگری می‌توان گفت ارائه این خدمات در همه آژانس‌های مسافرتی یکسان ارائه نمی‌شود. در قیاس با هم نقاط قوت و ضعف مختلفی بین آن‌ها دیده می‌شود. اما شاید دور از ذهن نباشد که بگوییم یکی از مهمترین فاکتورها برای تعیین بهترین‌ها در این صنعت، همچنان پا بر جا بودن آن آژانس مسافرتی در دوران کرونا است.

قدیمی‌ترین آژانس مسافربری در ایران

اولین آژانس مسافرتی در ایران ۱۱ دی‌ماه ۱۳۲۴ تأسیس شد. بنیانگذار این آژانس مرحوم سید ابوالقاسم مهاجری بود. ایشان در مصاحبه‌ای که در سال 98 در نشریه صنعت و توریسم منتشر شد، عنوان کردند که در سال 1321 ابتدا در شرکتی تجاری در زاهدان به شغل حسابداری مشغول بوده‌ که کارش با مجوز اداره خوار و بار ایران، فروش گندم به ارتش انگلستان بوده است. به واسطه مراوده‌ای که با افسران هندی داشته به زبان مسلط می‌شود و در طی آن مدت در مجلات انگلیسی با تبلیغات تورهای مسافرتی مواجه می‌شود. پس از پرس و جو درباره این کار، به آن علاقه‌مند می‌شود و به واسطه یک افسر هندی برای اولین بار نمایندگی فروش بلیت راه آهن کویته و زاهدان را که هفته‌ای دوبار با مسافر یا حمل بار رفت و آمد می‌کرده، می‌گیرد. او پس از اخذ این نمایندگی، دفتری را کنار مسجد اصلی شهر اجاره می‌کند و با همراهی برادرش و کارمندی هندی زبان آنجا را افتتاح و راه‌اندازی می‌کند. بعد از این به واسطه توصیه نماینده زاهدان در مجلس شورای ملی، نمایندگی پروازهای شرکت هواپیمایی ایران در زاهدان را به او واگذار می‌کنند که هفته‌ای یک بار به زاهدان پرواز داشته است. سپس با تلاش فراوان نمایندگی همین شرکت را در آبادان کسب می‌کند.

قدیمی‌ترین آژانس مسافربری در ایران

به این ترتیب توسعه کار او به جایی می‌رسد که در سال 1337 اجرای تور گردشگران خارجی به ایران را شروع می‌کند. اولین گروه خارجی او شش نفر بودند اما با گذشت ۱۰ سال، جمعیت این گردشگران به ۳۰ هزار نفر رسیدند. از سال ۱۳۴۲ تور خارج از کشور را آغاز می‌کند. جالب است بدانید که اولین تور خارجی در ایران به کشور مصر بوده است که با حدود پنج نفر گردشگر ایرانی در همان سال 1342 برگزار شد.
منبع: اطلاق نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا