تکنولوژی

هیتر تابشی چیست؟

نور خورشید با امواجی که از خود ساطع میکند می تواند انرژی زیادی را در طول روز از خود منتشر نموده و این انرژی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. هیترهای تابشی هم مانند خورشید عمل میکنند به طوری که میتوان گفت هیترهای تابشی با الهام از طبیعت ساخته شده است. هیتر های تابشی حرارتی را که در اثر احتراق ایجاد می کنند به امواج مادون قرمز تبدیل کرده و این امواج را در فضا پراکنده می نمایند.

هیتر تابشی چیست؟

در هیتر تابشی دلیل آن که استفاده از آنها مقرون به صرفه و موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می شود، در آن است که در امواج تابشی که منتشر میشود بر اثر برخورد به اجسام عمل نموده و بازده حرارتی بالایی تولید میکند. در فرایند تولید حرارت توسط بخاری های تابشی اتلاف انرژی کاهش می یابد. انرژی ایجاد شده جذب هوا نشده و پس از برخورد با سطح محیط به حرارت تبدیل میشود. بر خلاف سایر دستگاهها که برای تولید انرژی گرمایی هوا را واسط قرار میدهند، در هیتر تابشی به شکل دیگری انجام می گیرد. در سامانه هایی که با گرم کردن هوا تامین گرمایش را موجب میگردند، هدر رفت انرژی به میزان زیادی وجود دارد. همچنین به جهت اینکه هوای گرم سبک میباشد جریان هوای گرم به بالای سالنها و فضاهای بزرگ حرکت مینماید که این امر اتتلاف حرارتی را دو چندان میکند.

هیتر تابشی برقی چیست؟

هيتر برقی تابشی از طریق انتقال حرارت تابشی محیط را گرم مینماید. در مکان‌هایی که امکان تامین گاز وجود ندارد، بهترین گزینه استفاده از گرماتاب برقی میباشد. تامین گرمایش بسیاری از اماکن از جمله کارگاهها، انبارها، فضاهای باز تراس، رستوران، آلاچیق، روف گاردن با هیتر برقی امکان پذیر است. بخاری تابشی برقی تنها پس از مدت زمان کوتاه میتواند گرمایش محیط را تامین نماید. امواج تابشی ساطع شده میتواند به اجسام ساطع و جذب آنها شود. انتقال حرارت تابشی در هیترهای تابشی عملکردی همچون خورشيد دارد. یکی از مزایای بخاری تابشی آن است که جريان هوا و باد تاثیر اندکی بر چتر حرارتی دارد.

هیتر تابشی برقی چیست؟

ظرفیت حرارتی هیتر برقی
بخاری تابشی برقی میتواند بر روی پایه، دیوار و یا آویز از سقف نصب شود. ظرفیت حرارتی بخاری های تابشی برقی در بازار معمولا از 2000 تا 3500 کیلو وات میباشد.

تامین گرمایش سالن ورزشی

تامین گرمایش سالن ورزشی با توجه به ابعاد بزرگ و ارتفاع بلند آنها و همچنین استفاده نکردن در تمامی ساعتها، همواره با مشکلات عدیده ای مواجه میباشد. تامین گرمایش با استفاده از سامانه های سنتی مانند موتورخانه، به جهت ویژگی سالنهای مزبور، امکان تامین گرمایش در آنها تنها با اتلاف حرارتی بالا امکان پذیر است.

هزینه های بالای مصرف انرژی، و نگهداری و تعمیرات یکی از بزرگترین معایب روشهای سنتی میباشد. در اینگونه روشها، هوای گرم به جهت سبک بودن، به سمت بالا و زیر سقف حرکت می نماید که در نتیجه تفاوت دمایی در زیر سقف و نقاط نزدیک به کف مشهود میباشد. بهینه ترین روش در تامین گرمایش سالن ورزشی، استفاده از هیتر تابشی گرماتاب میباشد. مکانیزم انتقال حرارت تابشی و نصب آنها در ارتفاع موجب میگردد حرارت به نقاط نزدیک به کف گسیل گردد. در این روش اتلفات حرارتی و در نتیجه میزان مصرف انرژی پایین بوده و هزینه ها به صورت ملموسی کاهش می یابد. در صورت گردش توپ در سالن ورزشی، نصب توری محفاظ در زیر دستگاه گرماتاب تاکید میگردد.

موارد مهم در کیفیت بخاری فضای باز

  • مصرف پایین انرژی و راندمان بالا
  • عدم اشغال فضای فیزیکی
  • طراحی زیبا و ساخت زیبا
  • ایمن و با کیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی
  • استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت
  • ارایه خدمات پس از فروش مطلوب
  • گارانتی معتبر
  • تحویل و نصب به موقع و در کوتاه ترین زمان

بخاری تابشی سرامیکی

بخاری سرامیکی با روش انتقال حرات تابشی و برای تامین گرمایش فضاهای مختلف از جمله فضای باز ویلا، رستوران و تراس مناسب میباشد. بالا بودن شدت حرارت، ابعاد کوچک و زیبا از مهمترین مزایای این هیترهای تابشی میباشد.

بخاری تابشی سرامیکی

با روش شدن دستگاه، سرامیک‌های با ضریب تابش بالا، گداخته و سرخ شده و گرما از طریق تابش و گسیل نمودن امواج مادون قرمز به محیط گسیل میگردد. امواج مادون قرمز با برخورد به اجسام، انرژی گرمایی خود را منتقل و آزاد مینماید.

تماس با ما

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میتوانید از طریق تلفن 09124884905 و یا مراجعه به سایت www.garmataaban.com  با ما در ارتباط باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا